4 lipca 2018

Moja kolekcja pomadek 馃拕


Zastanawiali艣cie si臋 kiedy艣, ile szminek musi mie膰 kobieta, 偶eby powiedzia艂a sobie "do艣膰"?

Przyznam szczerze, 偶e ja nie i to pytanie postawi艂am przed sob膮 dopiero w trakcie porz膮dkowania moich kosmetyk贸w. Po wygrzebaniu pomadek ze wszystkich torebek, mniejszych i wi臋kszych kosmetyczek oraz wszelkich innych schowk贸w okaza艂o si臋, 偶e ich liczba wynosi czterdzie艣ci siedem.

47?!

Cytuj膮c klasyka - szok i niedowierzanie.

Zawsze wiedzia艂am, 偶e mam tendencj臋 do "chomikowania" rzeczy i dziedziczn膮 sk艂onno艣膰 do kolekcjonowania produkt贸w do ust, ale takiej ilo艣ci si臋 nie spodziewa艂am.
Na moje usprawiedliwienie mog臋 jedynie powiedzie膰, 偶e mieszkaj膮c przez ostatnie sze艣膰 lat jednocze艣nie w dw贸ch r贸偶nych miejscach, nie mia艂am zbyt wielkiej kontroli nad ilo艣ci膮 moich rzeczy. Wynika艂o to oczywi艣cie z tego, 偶e cz臋艣膰 mojej kolekcji kosmetyk贸w tkwi艂a schowana w ozdobne pude艂ka w moim domu rodzinnym, a znacznie mniejsza cz臋艣膰 moich ulubie艅c贸w pow臋drowa艂a ze mn膮 na studia.

Marne to moje usprawiedliwienie, jednak takiego b臋d臋 si臋 trzyma膰, by uciszy膰 moje wyrzuty sumienia.

Nie przed艂u偶aj膮c zaprezentuj臋 wam moim zdaniem najciekawsze okazy mojej kolekcji, kt贸re podzieli艂am na trzy sekcje kolorystyczne: br膮zy & nude; r贸偶e; czerwienie & bordo.

Pod zdj臋ciami dodam r贸wnie偶 kr贸tki komentarz na temat sprawowania si臋 poszczeg贸lnych serii szminek, wi臋c je偶eli jeste艣cie zainteresowani zapraszam!


BR膭ZY & NUDE

.


1. Golden RoseVelvet Matte 16
2. Loreal Star Collection by Gary "Barely Moka"
3. Make up Factory True Lip Color nr 59
4. Make up Factory True Lip Color nr 07
5. Revlon Super Lustrous nr 117
6. Deborah Velvet Mat Lipstick Fluid nr 1 
7. Belle Morocan dream Matte Liquid 01
8. Golden Rose Longstay Liqiud Matte nr 16
9. Lovely K Lips nr 3 "Milky Brown"


Pomadki z serii Golden Rose Velvet Matte s膮 moim zdaniem bardzo komfortowe w noszeniu (dobrze si臋 utrzymuj膮, r贸wno nak艂adaj膮, s膮 matowe i maj膮 dobry pigment), jedynym ich mocnym minusem jest to, 偶e niekt贸re kolory s膮 do艣膰 suche i wi臋kszo艣膰 z nich jest do艣膰 t臋pa przy nak艂adaniu.

Pomadki z Loreal Star Collection, Make up Factory True Lip Color, Deborah Velvet Mat i Revlon Lustrous s膮 pomadkami z po艂yskiem (a Loreal i Deborah s膮 wr臋cz t艂uste). Mimo swoich w艂a艣ciwo艣ci ca艂kiem dobrze wygl膮daj膮 do czasu, a偶 zaczniemy co艣 je艣膰, bo wtedy niestety szybko znikaj膮 z ust i trzeba je poprawia膰. Gdybym mia艂a wybiera膰, to z tych czterech firm najlepiej sprawuj膮 si臋 pomadki Revlon.

P艂ynn膮 pomadk臋 od Bell naby艂am dawno temu w Biedronce i musz臋 przyzna膰, 偶e jak za cen臋 bodaj偶e o艣miu z艂otych, jest naprawd臋 dobra. Do艣膰 szybko zastyga i nie najgorzej utrzymuje si臋 na ustach, daj膮c matowe wyko艅czenie.

Longstay od Golden Rose to chyba m贸j fawory je偶eli chodzi o trwa艂o艣膰, matowe wyko艅czenie i pigmentacj臋, ale niestety bardzo wysuszaj膮 usta i przy na艂o偶eniu grubszej warstwy tworz膮 wr臋cz tak膮 skorupk臋, kt贸ra nie do ko艅ca 艂adnie wygl膮da. Stanowczo trzeba przy nich dba膰 o nawil偶enie ust i pozbycie si臋 wszelkich odstaj膮cych sk贸rek, bo mocno je podkre艣laj膮.

Ostatnia w tej serii pomadka K Lips od Lovely jest moim jesiennym "must have", poniewa偶 w tym okresie stawiam na ciemne kolory ust. Utrzymuje si臋 w porz膮dku, ale bez sza艂u, daj膮c matowy efekt i pe艂ne krycie. Jak dla mnie jedynym jej problemem jest zapach. Nie wiem, czy wszystkie pomadki tej serii tak 艣mierdz膮 (?), ale moj膮 czu膰 ca艂ym sk艂adem chemicznym i to nie jest tylko moje odczucie, poniewa偶 moja przyjaci贸艂ka r贸wnie偶 stwierdzi艂a, 偶e co艣 z ni膮 jest mocno nie tak pod tym wzgl臋dem.
Pomijaj膮c zapach, pomadka jest jednak ca艂kiem niez艂a, chocia偶 moim zdaniem jej cena jest zbyt wysoka por贸wnuj膮c j膮 dla przyk艂adu do Longstay od Golden Rose.
Pewnie dlatego mam tylko jeden jej kolor, a GR trzy.

  R脫呕E


 


1. Golden Rose Velvet Matte nr 13
2. Golden Rose Velvet Matte nr 60
3. Golden Rose Velvet Matte nr 02
4. Golden Rose Velvet Matte nr 10
5. Bell Morocan Dream Matte Liquid 03
6. Wibo Million Dollar Lips nr 1
7. Bourjois Rouge Edition Velvet nr 10
8. Golden Rose Longstay Liquid Matte nr 10

Je偶eli chodzi o t臋 kategori臋, to o wi臋kszo艣ci serii pomadek wypowiedzia艂am si臋 powy偶ej. Dodam jedynie kilka s艂贸w na temat Bourjois i Wibo, tak wi臋c...

Na pomadk臋 Wibo Million Dollar w kolorze nr 1 polowa艂am razem z kuzynk膮 dobre dwa miesi膮ce i nie to nie jest 偶art. Do tej pory pami臋tam jak Red Lipstick Monster wspomnia艂a o tym odcieniu w jednym ze swoich filmik贸w po wprowadzeniu tej serii do drogerii Rossmann. W tamtym czasie by艂a ona wykupiona dos艂ownie wsz臋dzie i po tygodniach sprawdzania jej dost臋pno艣ci w naszym rodzinnym mie艣cie, wreszcie dorwa艂y艣my j膮 na wakacjach w jednym z Rossmann贸w w Gda艅sku. 
Z perspektywy czasu zastanawiam si臋 jak mo偶na straci膰 tyle czasu i energii z powodu jakiego艣 kosmetyku, ale c贸偶. Sama pomadka jest w porz膮dku je偶eli chodzi o pigmentacj臋, zachowanie matu i komfort noszenia do czasu, a偶 nie zaczyna si臋 rolowa膰 w k膮cikach ust... 
Podobnie jak z K Lips nie wiem, czy ca艂a ta seria tak ma i czy to tylko u mnie dzieje si臋 co艣 takiego, ale musz臋 przyzna膰, 偶e si臋gam po Wibo tylko na kr贸tkie wyj艣cia, albo do zdj臋膰. Tym bardziej, 偶e chc膮c dokona膰 jakichkolwiek poprawek trzeba j膮 zmy膰 i na艂o偶y膰 na nowo, bo w przeciwnym razie wygl膮da fatalnie.

Z Bourjois Rouge Edition Velvet moja relacja jest do艣膰 nieciekawa. Mam dwa odcienie tej pomadki i wi臋cej widz臋 w nich wad ni偶 zalet. Skusi艂am si臋 na nie za namow膮 kole偶anki, u kt贸rej ta pomadka sprawdza si臋 艣wietnie. Jak dla mnie pomadka ma s艂abe krycie, roluje si臋, p臋ka, wysusza usta i wygl膮da bardzo nieciekawie. Kr贸tko w tym temacie.



CZERWIENIE & BORDO


1. Golden Rose Longstay Liquid Matte nr 15
2. Golden Rose Velvet Matte nr 20
3. Bourjois Rouge Edition Velvet nr 08
4. Rimmel Stay Matte nr 500
5. Golden Rose Velvet Matte nr 24
6. Revlon Super Lustrous nr 750
7. Smashbox Long wear lip laquer "Be legendary"

Wreszcie przyszed艂 czas na ostatni膮 kategori臋 i ca艂e szcz臋艣cie, bo ten post ci膮gnie si臋 w niesko艅czono艣膰. Je偶eli ktokolwiek dotrwa艂 do tego momentu czytaj膮c moje wypociny, to gratuluj臋 i zapraszam po koszulk臋 "jestem zwyci臋zc膮".

Przechodz膮c do sedna sprawy - Golden Rose Longstay nr 15 i Velvet Matte nr 20 to moje ukochane pomadki na okres jesie艅/zima. Kocham je mi艂o艣ci膮 g艂臋bok膮 i prawdziw膮, nosz膮c je praktycznie codziennie, co spotyka si臋 z mieszanymi reakcjami otoczenia. Kto jednak ma prawo wej艣膰 pomi臋dzy kobiet臋 i jej bordow膮 szmink臋?

Bourjois w kolorze 08 jest ciut lepsza od numeru 10, ale nadal stoi na ko艅cu mojej listy wymarzonych pomadek.

Rimmel Stay Matte jest nowo艣ci膮 z tego roku i musz臋 przyzna膰, 偶e daje rad臋. Troch臋 dra偶ni mnie jej budyniowy zapach, jednak utrzymuje si臋 dobrze, ma pe艂ne krycie przy jednej warstwie, szybko zastyga i daje 艂adny mat.

Smashbox to taki pomadko - b艂yszczyko - lakier do ust, nie umiem inaczej tego okre艣li膰. Przechodzi艂 on z r膮k do r膮k, a偶 wreszcie dosta艂am go od mojej przyjaci贸艂ki podczas jej wyprowadzki z naszego wsp贸lnie wynajmowanego mieszkania. Kolor ma bardzo intensywny, 艂adnie pachnie, dobrze si臋 utrzymuje, wr臋cz "wgryzaj膮c" si臋 w usta i pozostawia je nawil偶one. Mo偶e sam odcie艅 nie jest dla ka偶dego, ale je偶eli pozosta艂e maj膮 takie w艂a艣ciwo艣ci jak ten, to mog臋 spokojnie je poleci膰.


Dzi臋kuj臋 wszystkim za dotrwanie ze mn膮 do ko艅ca i zapraszam na mojego Instagrama, gdzie r贸wnie偶 b臋d膮 pojawia膰 si臋 posty o moich nowych nabytkach kosmetycznych.

Na zach臋t臋 zapraszam na post o p艂ynnej pomadce Maybelline Super Stay Ink.

Pozdrawiam i do napisania,

girl & the city

Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz